« 秋っていいなぁ@わかさ農園 | Main | あったか汁物レシピ »

11/09/2006

ウィリアム・モリスの庭

Pa0_0213_1先日バラについて勉強したくて、図書館で数冊本を借りました。
その時たまたま目にとまった本ウィリアム・モリスの庭
お恥ずかしながら、リバティプリントと同じくらい有名なウィリアム・モリスを知ったのは比較的最近のことで、5-6年前、新宿のオゾンで展示を見に行ってから、素敵だなぁと思うようになったのです。彼の生涯について読み進めていくと、心から植物を大切に考える人だったことがわかりました。
Photo_1最後のページに私が探していたバラ(野ばらで一重のピンクのバラ)に近い品種が載っており、彼がもっとも好きだった花のひとつして紹介されていました。バラと関係なく読んでいたつもりだったので、偶然のつながりにはっとしました。
この本で私が面白いなと思ったのは、実際に彼がデザインしたモチーフの植物の説明を見れたこと。ミュシャなどにも感じることですが、忠実に植物を描きながら、デザインとして本当に美しいです。
長年人々から愛されるものには、理由がある…としみじみ思ったのでした。

|

« 秋っていいなぁ@わかさ農園 | Main | あったか汁物レシピ »

Comments

ウィリアム・モリス…私も尊敬している人物のひとりです。
とはいえ本当に何にも知らなくて、きちんと本も読んだことありませんでした。
ただ漠然といいなあとだけ思うばかりで。
私もこの本探して是非読んでみたいと思います。
いろいろな画家の絵をたくさん見て来たけれど、そういった背景やその画家自身を知ることによってまた違って見えるかもしれませんね。
すごいね…「縁」というものを深く感じますね。

Posted by: reicom | 11/09/2006 at 22:36

reicomさん、こんにちは。
図書館って、興味が関連している本に偶然出会えるところが嬉しいです。なかなか買うまで至らないけど、読みたい本ってありますものね。
あぁ、reicomさんやほのママさんとご一緒できたらいいのに…。
園芸店めぐりをしたい病にかかってしまっています。

reicomさんが教えてくださった、ドイトのストロベリーシリーズのナショナルトラストも、モリスが晩年にかかわっていたらしく、
読み進めている時にreicomさんを思い出しておりました。
思わずモリス的な植物を検索してしたところ、
発見したHP→  http://www.kazanuto.com/
コッツウォルズ花景色のスノードロップで、再びreicomさんを連想したり…思い出がぐるぐるしてしまいました。

Posted by: a-carl | 11/10/2006 at 07:59

It's actually very complicated in this full of activity life to listen news on Television, therefore I onjly use web forr that purpose, and get the latest information.

Posted by: Ketogenic Diet | 11/30/2014 at 17:40

hi!,I really like your writing so much! share we keep up a correspondence extra approximately your post on AOL? I need an expert in this house to unravel my problem. May be that's you! Taking a look forward to see you.

Posted by: M88 | 01/16/2015 at 19:38

Amazing things here. I'm very satisfied to peer your article. Thank you a lot and I am taking a look ahead to contact you. Will you please drop me a mail?

Posted by: m88 | 02/16/2015 at 19:41

Excellent blog post. I definitely love this site. Thanks!

Posted by: Reto 90 testimonio | 02/23/2015 at 00:34

I was wondering if you ever thought of changing the page layout of your site? Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way of content so people could connect with it better. Youve got an awful lot of text for only having one or two pictures. Maybe you could space it out better?

Posted by: match.com | 04/07/2015 at 20:11

Hi there! I could have sworn I've visited your blog before but after going through many of the articles I realized it's new to me. Anyhow, I'm definitely pleased I came across it and I'll be bookmarking it and checking back regularly!

Posted by: m88bet | 05/01/2016 at 11:48

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/12317/12618853

Listed below are links to weblogs that reference ウィリアム・モリスの庭:

« 秋っていいなぁ@わかさ農園 | Main | あったか汁物レシピ »